Album Release

DEERHUNTER

Why Hasn’t Everything Already Disappeared?

4AD - distribuzione Self - 18 gennaio 2019

Come descrivereste un album fuori dal tempo, che tratta della scomparsa della cultura, dell’umanità, della natura, della logica e dei sentimenti? Perché fare un album del genere in un’era dove la capacità di concentrazione è pari al nulla, dove la musica è stata ridotta a meri algoritmi e a inserimenti programmati nelle playlist? Perché svegliarsi la mattina? Perché non è ancora sparito tutto?

L’ottavo album dei Deerhunter dimentica le domande e mette insieme delle risposte non collegate tra loro. Si sveglia, va in giro, si registra in diversi punti strategici in giro per il Nord America. Torna a casa, si riarrangia e torna a letto per evitare la brutta notizia.

Dall’apertura in clavicembalo e piano di “Death in Midsummer”, è possibile capire da dove venga questo album. “No One’s Sleeping” è una outtake di una sessione dei Kinks nel 1977 a Berlino con Eno alla produzione? No. Quella è nostalgia. Se c’è una cosa che i Deerhunter dicono senza mezzi termini, è che si sono stancati di questo concetto tossico.

Quello che fanno, invece, è reinventare il loro approccio ai microfoni, alla batteria, al clavicembalo, ai suoni elettromeccanici e sintetici delle tastiere. Ciò che rimane delle chitarre è pura cromatura, collegate direttamente al mixer, senza amplificatori o il tipico suono caldo vintage.

Il risultato è elettrizzante, inquietante e imprevedibile come non mai nella loro quindicennale carriera.

I Deerhunter hanno scritto un album di fantascienza sul presente. è necessario oggi? è rilevante? Forse solo per un pubblico ristretto. Il movimento DADA è stato una reazione agli orrori della guerra. Il punk è stato una reazione alla lentezza e al vuoto degli anni ’70. L’ Hip Hop ha rappresentato la cultura musicale emancipata che sfidava le nozioni sull’esperienza afro-americana. La musica popolare di oggi è una reazione a cosa?

Why Hasn’t Everything Already Disappeared?

Produced by Cate LeBon,?Ben H. Allen III, Ben Etter, and Deerhunter
Engineered by Ben Etter,?Samur Khouja,?and Bradford Cox
Mixed by Ben Etter, Ben H. Allen III, and Bradford Cox

Recorded at:
Marfa Recording, Marfa Tx
Sonic Ranch, Tx
Seahorse Sound, Los Angeles
Maze Studios, Atlanta
Attic of B. Cox, Grant Park, Atlanta

Deerhunter are:?Bradford Cox, Lockett Pundt, Moses Archuleta, Josh McKay, and Javier Morales

Cate LeBon plays harpsichord on?‘Death In Midsummer’ and sings on ‘Tarnung’
Tim Presley plays abstract lead guitar on?‘Futurism’
Ben H. Allen III plays a synthetic bass system on?‘Plains’
Ian Horrocks plays contrabass on?‘Nocturne’
SIDE ONE:

1.?Death In Midsummer?(4:22)

Caption of photograph found in book: “Revolution In The Streets of St. Petersburg, July 1917.” The photo shows figures of people running away from piles of bodies.

2.?No One’s Sleeping?(4:26)

On 16 June, 2016 Labor Party MP Helen Joanne Cox died after being shot and stabbed multiple times in Birstall by Thomas Mair, a mentally ill man with ties to a Neo-Nazi?organization? He shouted “Britain first” as he carried out the attack.

3.?Greenpoint Gothic?(2:02)

An architectural interlude for synthesizer and drums.

4.?Element (3:00)

Elegy for Ecology (a landscape done in toxic watercolors)

5.?What Happens To People?(4:16)

Eulogy for “Emotions”

SIDE TWO:

6.?Détournement?(3:26)

A postcard from the slipstream

7.?Futurism?(2:52)

Nostalgia is toxic.

8.?Tarnung?(3:08)

A walk through Europe in the rain

9.?Plains?(2:13)

James Dean spent the Summer of 1955 in Marfa, Texas filming ‘Giant,’ before his death on September 30th.

10.?Nocturne?(6:25)

Live stream from the afterlife.

Total:?37 minutes

A note from Bradford:

I.
l’études des?parfums

here is the vomit of 20th century
solutions of india ink and ox bile
OUTSIDE INDUSTRIAL GARAGE
reset ORANGE GOAL
the pageant of chrome
(and chrome colors: yellow chord / green rhythm)
STANDARDS:
here, the stars die in gardens
stale and malignant
Harpsichord and Bass Clarinet
composition of fabric and sulphur
matchless PRAX
Vampire Salon
of human dignity, compete
then we relax in glass
of no color
colorless liquid afternoons
of italian marble and
a gallery of snare sounds

II.
“Who, with traction_”
(placid matrix of Club Country
in these pastel tonics)
Some Twilight Hunting
Plaid Motor Robes
oil of cypress DISTIL
ALPINE flashing
against dark lens
The Common Gentle Surface
abraded by Rum and Bay Leaves
so when your CARBON FLEX
of rolodex foxfire

III.
The union of ink and circuit ABSORBED BY GREEN
water
tinted with minerals
and ENGLISH RAIN
the landscape colors neutralized
by Payne’s Grey
OCHRE transfigured into Ceramic Blanche
shell pink in tins with yellow printing
HORSE hair and tired HORSE

(HORSE IS NOT MOVING)
fixed in cul-de-sac

IV.

  • CASED THE JOINT
  • with latex and enamel flash
  • reversed circulation to create
  • perfect chaos out of dust
  • and the discovery of the short scale of our own vision
  • we retreated back into print
  • the vagrants watching us with steel teeth
  • locked into place
  • ready for the music
  • chewing at cables and snares

V.

  • TOLEX landscape of northern industrial charcoal heath VAST
  • what floats out of transfixion
  • the black, flat passions
  • the synthesizer
  • The lead peeling off the plaster gallery of saints:
    • ST. VARIAX
    • ST. CLOROX
    • ST. CLB SODA
    • ST. TACK PIANO

(rooms of incense and nickel candles wrapped in brown paper.)
The DRACONIA County post office
yellowed letters in automatic tone
in mechanical percussion
incinerated
under lavender skies
of spinster piano music

VI.
VANQUISH THE MELODIC

(Ball-point pen illustration not reproduced)

Press kit

Concerti di DEERHUNTER

Siamo spiacent non sono previsti spettacoli nei prossimi giorni

Nino Bixio, 38 | 20129 Milano | Italy
亚洲做性视频在线观看,自拍a人片视频在线观看,做人爱c视频在线一级 <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <蜘蛛词>| <文本链> <文本链> <文本链> <文本链> <文本链> <文本链>